بسم الله الرحمن الرحیم 

اطلاعیه انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز در خصوص حواشی پیش آمده در برنامه مناظره آقایان دبیری و رشیدی

   به اطلاع مردم شریف تبریز میرساند مناظره آقایان دبیری و رشیدی طبق برنامه از پیش اعلام شده، امروز در تالار شهید شفایی دانشگاه تبریز برگزار گردید. فضای حاکم بر این جلسه در دقایق ابتدایی بسیار آرام و منطقی در حال برگزاری بود . از اواسط برنامه جریان گفت‌وگو طوری پیش رفت که انتقادات بر نحوه عملکرد آقای دبیری در شورای اسلامی شهر شدت بیشتری گرفت و در همین حال شاهد آن بودیم که چند تن از وابستگان شناخته شده ایشان با خروج از سالن تماس هایی را بر قرار کردند. بعد از این تماس ها شاهد حضور افرادی در سالن بودیم که هیچ نسبتی با فضای دانشجویی و رسانه ای نداشتند.     در همین اثنا همراهان ایشان اقدام به فحاشی و توهین و رفتارهای دون شان یک جلسه ی رسمی پرداختند و فضای سالن را ملتهب و متشنج کردند که با مدیریت مسئولان اجرایی برنامه روند مناظره متوقف نشد اما در پایان برنامه، گروه نامبرده شده با سر دادن شعار و هوچی‌گری و حمله به خبرنگار و دانشجویان و طرفداران آقای رشیدی و حتی مسئولین دانشگاه وضعیت ملتهبی در سالن و صحن دانشگاه ایجاد کردند ، تا آنجایی که باعث زخمی شدن یکی از خبرنگاران شد.

   نکته عجیب و جالب توجه این است که آقای دبیری در جلسه ی هماهنگی که روز قبل برنامه برگزار شد خواهان فضای آرام و علمی و کارشناسی در جلسه بود که تحقق این امر به ایشان تضمین داده شد اما در کمال حیرت ، نزدیکان ایشان با قشون کشی درست در جهت عکس گفته های ایشان حرکت کردند.

   انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت این هتک حرمت به شان دانشجو و دانشگاه را شدیدا محکوم می‌نماید و بسیار متاسف است که در پس ژست های شیک و اتوکشیده این چنین خشونت عریانی نهفته بوده و بسی تاسف که این تفکر دوازده سال در مناسبات شهری تبریز حاکم گشته است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز