یادداشت امیر رضا بفتاق #دبیر_واحد_بین_الملل انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز


3 نوامبر 2020،انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده #آمریکا برای مشخص شدن چهل و ششمین رئیس جمهور این کشور در حالی انجام خواهد شد که تاکنون تعداد زیادی از مردم #آمریکا در انتخابات زودرس،آرای خودشان را به صندوق های رای انداخته اند.
اما آن چیزی که در اینجا حائز اهمیت است نه تعداد آرا و نه آن اسمی که در پس شمردن آرا به عنوان رئیس جمهور اعلام خواهد شد بلکه اساسا نسبت ایران با انتخابات امریکاست . ایرانی که بیش از 40 سال است شعار سیاست خارجی اش بر سر در وزارت امور خارجه ،نه شرقی نه غربی بوده، اما حداقل در این برهه از تاریخ شاهد مغلوب شدن این تفکر در مقابل مصلحت اندیشی های سیاسی هستیم .
البته از کسانی که سالهاست آب خوردن مردمان ایرانی را هم منوط به نرم شدن دل کدخدا کرده اند و همچنین افرادی که سیاست زدگی موجب شده است که در مقابل این رویه سکوت کنند این چنین اعمالی بعید نیست اما موضوع مهم امروز، فراتر از بحث حول موضوع مذاکره یا عدم آن و جدال های حزبی همیشگی است.بحث امروز، #امنیت_ملی_ایران است امنیتی که با مخابره سیگنال های ضعف به سوی دشمن خونی، شدیدا در خطر است .بر کسی پوشیده نیست که تحریم های ظالمانه اهریمن خونخوار،موجب مصیبت های فراوانی بر مردمان مظلوم شده است و هیچ تردیدی وجود ندارد که تحریم ها ضربات شدیدی بر پیکره اقتصاد نیمه جان و فرسوده - حاصل از بی کفایتی عده ای از خدا بی خبر- وارد کرده اند اما هیچکدام از اینها دلیل خوبی برای بازی کردن در زمین دشمن نیست.همانگونه که اصل 152 قانون اساسی تصریح کرده است سیاسیون از هر گونه اقدامی که موجبات سلطه بیگانگان و از دست رفتن استقلال کشوربشود منع شده اند اما ما شاهد این هستیم که عده ای مستقیم یا غیر مستقیم اعلام میکنند که منتظرند که ترامپ از کاخ سفید برود تا بتوانند با بایدن کنار بیایند .
اینگونه اعمال باعث میشود سیستم آمریکا با علم به ضعف داخلی ایران و میل عده ای به مذاکره، روز به روز فشار ها را بیشتر کند تا جایی که مردم به ستوه آمده و حکومت ناچاراً به #مذاکرات حول یکی دیگر از سرمایه های ملی کشور تن بدهد که این تماما در تضاد با اصل مذکور از قانون اساسی است.
حال باید از آقایان پرسید که چگونه به خود اجازه می دهند با گفتار و رفتارشان استقلال و امنیت کشور را به خطر بیاندازند. این که کشور در حال حاضرمعلق مانده است به امید آنکه ترامپ رفتنی شود و بایدن بیاید و به برجام بازگردد خیانتی بزرگ است .
از این گذشته، اینکه با اعمال خود آمریکا را متوجه این موضوع کنیم که تحریم ها نتیجه بخش بوده و ایران منتظر مشخص شدن نتیجه انتخابات است تا سیاست های خود را متناسب با آن اتخاذ کند از سویی #امنیت_ملی کشور را با خطری سهمناک روبرو میکند و از سوی دیگر نه با متن و روح قانون اساسی نسبتی دارد و نه با آرمان ها و اندیشه های ناب انقلاب اسلامی. و ازهمه مهمتر کاملا در تضاد با آیه شریفه« وَلَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا» است. این که در ژانویه 2021 کدام یک از این دو نفر بطور رسمی فعالیت خود را در کاخ سفید آغاز خواهد کرد هیچ اهمیتی برای ایران ندارد و نباید داشته باشد سیاسیون موظفند بر اساس ظرفیت ها و استعداد های کلان کشور تلاش خود برای بهبود معیشت مردم را چند برابر کنند بلکه رستگار شوند و از خشم خداوند در امان بمانند و امید است که خداوند ما را از دورویان ،دروغگویان و عهد شکنان بی نیاز سازد.